Wersja kontrastowa: Alt + Z
Przejdź do treści strony: Alt + X
Przejdź do nawigacji strony: Alt + C
Mapa Witryny: Alt + V
Wyszukiwarka: Alt + B
Szanowni mieszkańcy,
zgodnie z zarządzeniem Nr 0050.95.2023 Burmistrza Karpacza z dnia 14 grudnia 2023 r. od stycznia 2024 r. pracownicy Urzędu Miejskiego w Karpaczu rozpoczną kontrole nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi, których właściciele, w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zadeklarowali kompostowanie bioodpadów w przydomowym kompostowniku i w 2023 roku skorzystali z ulgi z tego tytułu.
Weryfikowane będzie posiadanie kompostownika i kompostowanie w nim bioodpadów.
W trakcie kontroli, pracownicy będą wykonywali dokumentację fotograficzną kompostowników oraz znajdujących się w nich odpadów. Właściciel po przeprowadzonej kontroli otrzyma protokół.
W przypadku stwierdzenia braku kompostownika lub braku kompostowania bioodpadów stanowiących odpady komunalne, a także uniemożliwienia upoważnionym przez Burmistrza Karpacza osobom dokonania oględzin nieruchomości w celu weryfikacji zgodności informacji o posiadaniu kompostownika i kompostowaniu bioodpadów ze stanem faktycznym, wydana zostanie decyzja o utracie prawa do zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od pierwszego dnia miesiąca, w którym stwierdzono wystąpienie co najmniej jednej z wyżej wymienionych przesłanek (art. 6k ust.4b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2023 r. poz. 1469 z późn. zm.)
Prawo do ponownego zwolnienia będzie przysługiwało po upływie 6 miesięcy od dnia uprawomocnienia się wydanej decyzji (art. 6k ust. 4c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).