Wersja kontrastowa: Alt + Z

Przejdź do treści strony: Alt + X

Przejdź do nawigacji strony: Alt + C

Mapa Witryny: Alt + V

Wyszukiwarka: Alt + B

powrót
drukuj     rozmiar tekstu - +
26 Wrz 2014

Zielone światło dla inwestycji na Kopie.


Zielone światło dla inwestycji na Kopie. Prezydium Rady Naukowej Karkonoskiego Parku Narodowego w dniu dzisiejszym tj. 26.09.2014r. podjęła uchwałę w sprawie wydania pozytywnej opinii dla dokumentacji technicznej opracowanej na potrzeby inwestycji pn. „Przebudowa i budowa kolei linowej na Kopę wraz z rozbudową infrastruktury technicznej”. Planowane przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej kolei linowej na Kopę wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą na działkach nr 45/427, 51/440, 50/439, 52/442, 58/449, 67/445, 87/465, 472, 474, 481, 527, 528, 529, 530, 531, 519, obręb 4 Karpacz. Zgodnie z obecną koncepcją w ramach projektowanej inwestycji planuje się: 1. Przebudowę   istniejącego   1-osobowego   wyciągu   krzesełkowego   „Zbyszek"   na   nowy z krzesełkami 4-osobowymi automatycznie wprzęganymi do liny nośnej wraz z rozbiórką obecnych podpór. 2. Likwidację istniejącego wyciągu orczykowego „Liczyrzepa" (zespołu napędowego, podpór i lin nośnych oraz pozostałych elementów). 3. Przebudowę budynków górnej i dolnej stacji wyciągu krzesełkowego. Budynek stacji górnej będzie nawiązywał architektonicznie do obserwatorium na Śnieżce i powstanie w miejscu istniejącego obiektu - planowane są cztery kondygnacje, w tym dwie w połowie zagłębione w ziemi. 4. Modernizację    (poszerzenie)    połączenia    nartostrad    „Jan",    „Liczykrupa"    i    „Euro" zlokalizowanego w dolnym rejonie Kopy - wykonanie poszerzenia nartostrad o ok. 10-15 m na długości ok. 200 m w celu zapewnienia bezpieczeństwa narciarzom. 5. Dośnieżanie nartostrad „Jan", i „Złotówka" (wyciąg „Grosik") do granic ochrony ścisłej Karkonoskiego Parku Narodowego - system zaśnieżania będzie zasilany z istniejącego ujęcia na rzece Łomnicy. 6. Budowę kolejki torowej z wagonami cztero- lub ośmioosobowymi, poruszającymi się po szynach umieszczonych ok.  1 m nad gruntem, łączącej istniejący parking i dolną stację wyciągu „Zbyszek". 7. Budowę odcinka dojazdowego łączącego nartostradę „Liczykrupę” z „Euro” o długości ok. 60 m i szerokości ok. 15 m. 8. Poszerzenie górnego, istniejącego łącznika między górnym odcinkiem nartostrady „Euro" i „Złotówka" - o długości 500 m i szerokości 15 m. 9. Poszerzenie górnego odcinka nartostrady „Euro" - o długości 70 m i szerokości 15 m. 10. Poszerzenie nartostrady na odcinku dojazdowym do dolnej stacji wyciągu krzesełkowego „Zbyszek". K1 K2 K3 K4

Zielone światło dla inwestycji na Kopie.