Urząd Kontroli Skarbowej we Wrocławiu wraz z Izbą Skarbową we Wrocławiu i przy udziale Izby Celnej we Wrocławiu w miesiącach wakacyjnych rozpoczynają kolejną edycję akcji promowanej przez humorystyczny rysunek Andrzeja Mleczki z przewrotnym hasłem „Nie bądź jeleń, weź paragon”.
Akcja jest szeroko rozumianą kampanią społeczną, skierowaną do nabywców towarów i usług i ma przede wszystkim uświadomić wagę ewidencjonowania sprzedaży i wydawania paragonów fiskalnych. Chcemy informować, aby dokonując zakupów, domagać się wydania paragonów przez sprzedawcę, usługodawcę. Korzyści płynące z takiej postawy są związane nie tylko z interesem budżetowym, ale dotyczą przede wszystkim konsumentów. Paragon ułatwia klientom dochodzenie swoich praw w przypadku zakupu wadliwego towaru lub jeśli nie odpowiada on jakości deklarowanej przez sprzedawcę. Wydanie paragonu przez sprzedającego jest potwierdzeniem rejestrowania obrotów i zapłacenia podatku, który powraca do klientów w sposób pośredni, poprzez zadania finansowane z budżetu państwa, a ponadto świadczy o stosowaniu czystych i uczciwych reguł konkurencji.
Wartym podkreślenia jest fakt, że w tegorocznej edycji wspierają nas Urząd Miejski w Karpaczu, Urząd Miasta Jelenia Góra, Port Lotniczy Wrocław S.A, obsługujące klientów lotniska.Miejski Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu oraz partnerzy - trzy przedsiębiorstwa taksówkowe
Michał Karczmarek
Rzecznik prasowy
Urzędu Kontroli Skarbowej we Wrocławiu