Wersja kontrastowa: Alt + Z

Przejdź do treści strony: Alt + X

Przejdź do nawigacji strony: Alt + C

Mapa Witryny: Alt + V

Wyszukiwarka: Alt + B

powrót
drukuj     rozmiar tekstu - +
13 Maj 2014

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Karpacz

Obwieszczenie Burmistrza Karpacza dotyczące dofinansowania zadania pn: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Karpacz” Burmistrz Karpacza na podstawie uchwały nr


Obwieszczenie Burmistrza Karpacza dotyczące dofinansowania zadania pn: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Karpacz”

Burmistrz Karpacza na podstawie uchwały nr XI/106/11 Rady Miejskiej Karpacza  z dnia 27 września 2011r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu miasta na dofinansowanie odbioru, transportu i unieszkodliwiania materiałów zawierających azbest; ogłasza nabór dla zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Karpacz.”

1. Dotacja celowa będzie obejmowała: odbiór, transport i unieszkodliwianie materiałów budowlanych i odpadów zawierających azbest, pochodzących z demontażu pokryć dachowych i elementów elewacji z obiektów budowlanych położonych na terenie gminy Karpacz.
2. Gmina Karpacz udziela dotacji w wysokości 99 % kosztów realizacji przedsięwzięć związanych z załadunkiem, transportem i unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów zawierających azbest. Dotacja nie obejmuje kosztów związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest. Dotacja udzielana jest na dofinansowanie zadań realizowanych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki. Pracy i Polityki Społecznej z dnia             2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 ze zm.).
3. Dotacja udzielana będzie na zasadzie refundacji części poniesionych kosztów po wykonaniu zadania, jednorazowo, na podstawie umowy zawartej przed realizacją dotowanego zadania.
4. o udzielenie dotacji ubiegać się mogą osoby fizyczne, osoby prawne niebędące przedsiębiorcami oraz wspólnoty mieszkaniowe, posiadające tytuł prawny do obiektu budowlanego, z którego usuwane są wyroby zawierające azbest przeznaczone do unieszkodliwiania.
5. Pomoc osobom fizycznym. będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U.   2013 poz.672 ze zm.) może być udzielona wyłącznie na potrzeby niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą.
6. Dotacja przyznawana jest w kolejności złożenia wniosków z uwzględnieniem pilności utylizacji wyrobów. azbestowych, do wyczerpania środków finansowych przewidzianych w planie wydatków na dany rok budżetowy.
7. Wnioski przyjmowane są w trybie ciągłym przez cały rok.
8. Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą realizowane w pierwszej kolejności w roku następnym z zachowaniem priorytetu pilności utylizacji wyrobów azbestowych.
Warunki przyznawania dotacji:
1. Podmioty ubiegające się o uzyskanie dotacji na zadanie pn.  „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Karpacz ” składają pisemne wnioski, zawierające następujące dane wraz z następującymi załącznikami: l) oznaczenie składającego wniosek, w przypadku osób fizycznych imię, nazwisko, adres; w przypadku pozostałych wnioskodawców: nazwa, adres, NIP, REGON, dane rejestrowe, wypis z właściwego rejestru, 2) oświadczenie wnioskodawcy. że jest /nie jest przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. 2013 poz.672 ze zm.), 3) dane dotyczące położenia obiektu budowlanego, z którego  unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest ma być dofinansowane, 4) kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do obiektu. (w przypadku, gdy obiekt posiada kilku współwłaścicieli a nie są oni wszyscy wnioskodawcami, lub wnioskodawca nie jest właścicielem obiektu należy dołączyć pisemną zgodę wszystkich właścicieli na realizację zadania przez wnioskodawcę,), 5) określenie rodzaju oraz ilości wyrobów zawierających azbest. 6) określenie przewidywanego terminu realizacji zadania. 7) podpis wnioskodawcy.
2. Wnioski zawierające braki formalne, nieusunięte pomimo wezwania, nie będą rozpatrywane.
3. Udzielenie dotacji nastąpi po pozytywnej weryfikacji wniosku, pod względem zgodności z warunkami dofinansowania, na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Karpacza a wnioskodawcą.
4. Po zawarciu umowy i zrealizowaniu przedsięwzięcia, na które udzielana ma być dotacja Wnioskodawca składa wniosek o wypłatę dotacji.
5. Wniosek o wypłatę dotacji powinien zawierać: l) dane wnioskodawcy,  2) datę i numer zawartej umowy o dotację, 3) faktury VAT lub rachunki potwierdzające poniesione wydatki na realizację tego  przedsięwzięcia z wyszczególnieniem ceny - wystawione przez przedsiębiorcę dokumenty powinny jako nabywcę wskazywać wnioskodawcę, 4) informację o uzyskanych dotychczas środkach publicznych, przeznaczonych na sfinansowanie przedsięwzięcia, 5) kopię karty przekazania odpadu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. Nr 249 poz. l673) (oryginał należy okazać do wglądu).
6. Dotacja wypłacana jest przelewem na wskazany w umowie rachunek bankowy w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wypłatę, po jego pozytywniej weryfikacji oraz stwierdzeniu wypełnienia warunków umowy.
5. Do rozliczenia dotacji stosuje się zapisy art. 251 i art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 ze zm.).
7. Środki finansowe przeznaczone na udzielenie dotacji pochodzić będą z budżetu Gminy Karpacz. Wysokość środków zarezerwowanych w budżecie gminy Karpacz na 2014r.  przeznaczonych na dotację celową wynosi 25.000,00 zł.
 UWAGI
Podmioty przystępujące do usuwania materiału zawierającego azbest winny posiadać decyzję zezwalającą na przeprowadzenie prac budowlanych.
 
 
Informacji udziela:
Referat Inwestycji i Gospodarki Komunalnej
Urzędu Miasta Karpacz, pokój nr 14,
tel. 75 76 19 977