NOTATKA
ze spotkania Burmistrza Karpacza z radnymi Gminy Karpacz
w dniu 06 lipca 2011 r.
w sprawie zapewnienia podstawowej opieki zdrowotnej
Na spotkaniu w dniu 06 lipca 2011 r. Burmistrz przedstawił radnym ekspertyzę techniczną budynku Przychodni Zdrowia w Karpaczu oraz zaprezentował możliwe alternatywy dalszego funkcjonowania podstawowej opieki medycznej w Karpaczu, na podstawie diagramu.
Na dzień dzisiejszy Ośrodek Zdrowia prowadzi, do dnia 31.12.2011 r., Centrum Pulmunologii i Alergologii w Karpaczu. Zarejestrowanych jest 5250 pacjentów.
Rada Miejska w Karpaczu musi podjąć decyzję co do dalszego funkcjonowania Ośrodka Zdrowia w miesiącu sierpniu br., aby umożliwić zawarcie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia na 2012 r..
Podczas spotkania dyskutowano i omówiono następujące warianty i możliwości zabezpieczenia podstawowej opieki medycznej na terenie Karpacza w najbliższych latach:
1) dalsza krótkoterminowa dzierżawa obiektu (1-3 lata) przez Centrum Pulmunologii i Alergologii w Karpaczu, a w tym czasie:
a) opracowanie dokumentacji dostosowującej obiekt do nowych przepisów oraz przeprowadzenie modernizacji obiektu, co przy wydanej ekspertyzie technicznej wydaje się być bardzo trudne do realizacji,
lub
b) opracowanie nowej dokumentacji technicznej na budowę Ośrodka Zdrowia na terenie obecnej działki,
lub
c) znalezienie nowej lokalizacji dla Przychodni Zdrowia, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tej nieruchomości oraz zaprojektowanie i wybudowanie nowego Ośrodka.
Powyższe działania mogą być realizowane w następujący sposób:
1) do 2014 roku przygotowanie przez Gminę dokumentacji, a w okresie 2014-2020 pozyskanie środków europejskich,
lub
2) w formule PPP, tj. Partnerstwo Publiczno-Prywatne,
lub
3) ogłoszenie przetargu na wieloletnią dzierżawę obiektu (np. 20 lat) oraz jego modernizację, przy założeniu, że w czasie modernizacji dzierżawca zobowiązany jest zabezpieczyć świadczenie usług zdrowotnych na terenie Karpacza,
lub
4) wydzierżawienie obiektu na okres 20 lat, w drodze bezprzetargowej, na rzecz Centrum Pulmunologii i Alergologii, z warunkiem zmodernizowania obiektu oraz zabezpieczenia podstawowej opieki zdrowotnej w czasie modernizacji na terenie Karpacza.
Na spotkaniu uzgodniono, że Burmistrz Karpacza – Bogdan Malinowski, Zastępca Burmistrza – Ryszard Rzepczyński, Przewodnicząca Rady Miejskiej – Irena Seweryn, Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia – Janusz Motylski oraz Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – Radosław Jęcek, przeprowadzą rozmowy z Centrum Pulmunologii i Alergologii dotyczące zabezpieczenia podstawowej opieki zdrowotnej na terenie Gminy Karpacz w roku 2012.
Ostateczna decyzja w sprawie funkcjonowania opieki zdrowotnej w Karpaczu po roku 2012 ma być wypracowana przez Radę Miejską w ciągu najbliższych 12 miesięcy.