W dniach 5 – 9 marca 2014 w Berlinie odbyły się Targi Turystyczne ITB 2014. W tym roku krajem partnerskim ITB w Berlinie był Meksyk, który zorganizował również ceremonię otwarcia. Łącznie w 26 halach swoje produkty i usługi promowało około 10 tyś. wystawców z 180 krajów.
Organizatorem i koordynatorem stoiska narodowego naszego kraju była Polska Organizacja Turystyczna. Karpacz prezentował swoją ofertę na wspólnym stanowisku Dolnego Śląska.
Usytuowani byliśmy obok Huty Julia z Piechowic, Wałbrzycha, Bolesławca, Wrocławia. W trakcie targów zaplanowano 3 dni branżowe, podczas których odwiedzali nas dziennikarze, tour-operatorzy poszukujący nowych miejsc noclegowych oraz firmy oferujące swoje usługi public-relation na rynku niemieckim.
W pozostałe dwa dni (sobota i niedziela) indywidualnych gości do polskiej hali przyciągały prezentacje artystyczne, wszelkiego rodzaju pokazy rzemieślnicze itp. Motywem przewodnim narodowego stoiska byłoWellness & spa oraz Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014.
Wyraźnie można było zaobserwować zwiększone zainteresowanie ofertą naszego miasta i regionu oraz całego kraju.
Na targach rozdawane były plany miasta z atrakcjami Karpacza oraz Bajkowy Przewodnik dla dzieci który cieszył się największym zainteresowaniem wśród najmłodszych, Przewodnik po Karkonoszach zapraszający do przyjazdu oraz przygotowane wcześniej pakiety z bazą noclegową, atrakcjami Karpacza i regionu, smycze oraz torby papierowe z logo Karpacza.
Pytania odwiedzających dotyczyły najczęściej atrakcji Karpacza i regionu, możliwości dojazdu do naszej miejscowości oraz imprez odbywających się w mieście, atrakcji, tras narciarskich, ofert noclegowych.
W dni otwarte dla publiczności naszymi gośćmi byli przeważnie turyści już zdecydowani na przyjazd do Karpacza czy w Karkonosze, oraz tacy, którzy znają miasto bądź się tutaj urodzili - zbierający jedynie foldery i informacje o nowościach, jednak nie brakowało również tych, którzy odwiedziwszy stoisko Karkonoszy zainteresowali się naszym miastem.
Podsumowując tegoroczne targi można napisać, że były one wyjątkowo oblegane przez odwiedzających. Polska, zaprezentowała się z jak najlepszej strony. Podobnie Karpacz i region, który prezentując swą ofertę zachęcał turystów do przyjazdu.
PM/11.03.2014/