Wersja kontrastowa: Alt + Z
Przejdź do treści strony: Alt + X
Przejdź do nawigacji strony: Alt + C
Mapa Witryny: Alt + V
Wyszukiwarka: Alt + B
Szanowni Państwo. Informujemy, że Rada Miejska w Karpaczu podjęła uchwałę regulującą zasady poboru opłaty reklamowej od umieszczonych tablic reklamowych i urządzeń reklamowych. Na mocy Uchwały Nr XXIX/182/25 Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 26 listopada 2025 r., wprowadzone zostały stawki opłaty reklamowej oraz określone zostały wzory formularzy deklaracji na opłatę reklamową: DOR-1, DOR-1/A.
Kogo dotyczy nowa opłata?
Opłata dotyczy podmiotów eksponujących tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe w granicach administracyjnych Gminy Karpacz. Stosownie do art. 17a ust. 1 Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70) opłatę reklamową pobiera się od:
a) wynika z umowy zawartej z właścicielem, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego,
b) jest bez tytułu prawnego
UWAGA! – opłatę pobiera się jeżeli na tych nieruchomościach lub obiektach budowlanych znajdują się tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, niezależnie od tego czy na tablicy reklamowej lub urządzeniu reklamowym eksponowana jest reklama.
Obowiązek złożenia deklaracji (DOR-1, DOR-1/A)
Każdy właściciel tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego ma obowiązek zgłosić ten fakt w Urzędzie Miejskim, składając deklarację na opłatę reklamową.
Kiedy złożyć deklarację na rok 2026?
Obowiązek wnoszenia opłaty powstaje od dnia następującego po dniu umieszczenia reklamy.
Wysokość stawek opłaty reklamowej
Zgodnie z § 6 ww. uchwały, stawki opłaty reklamowej zostały ustalone w następujący sposób:
Opłata jest sumą części stałej i zmiennej, naliczaną za każdy dzień ekspozycji reklamy.
Prosimy o zapoznanie się z pełną treścią uchwały oraz terminowym składaniem deklaracji i uiszczaniem należności.
Pełna treść Uchwały Nr XXIX/182/25 wraz ze wzorem deklaracji dostępna jest w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Karpaczu BIP Karpacz (w zakładce Rada Miejska – Uchwały Rady Miejskiej Karpacza): https://bip.karpacz.pl/uchwala/13586/uchwala-nr-xxix-182-25
Jednocześnie informujemy, że szczegółowe zasady i warunki sytuowania obiektów w przestrzeni miejskiej określa tzw. uchwała krajobrazowa: Uchwała nr XXIX/332/20 Rady Miejskiej Karpacza z dnia 28 października 2020 r. Z treścią dokumentu można zapoznać się w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Karpaczu: https://bip.karpacz.pl/uchwala/10044/uchwala-nr-xxix-332-20
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Urzędem Miejskim w Karpaczu, Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami i Przestrzennej w godzinach pracy urzędu (telefonicznie pod nr telefonu 757618 612).
-(14).jpg)