Wersja kontrastowa: Alt + Z

powrót
drukuj     rozmiar tekstu - +

Wilcza Poręba

Za początek trasy przyjmijmy most na rzece Łomniczka przy ulicy Obrońców Pokoju, tuż obok posterunku policji i naprzeciwko Ośrodka Wypoczynkowego Sandra SPA. Zaraz za mostem znajdziecie brukowaną dróżkę skręcającą w prawo. Będzie was wiodła początkowo wzdłuż rzeki, by następnie odbić w strome podejście, które dochodzi do ulicy Dzikiej. Po lewej stronie zobaczycie budynek z barwnym muralem przedstawiającym turystów zdobywających Śnieżkę. Niedaleko mieści się Park Bajek, który warto odwiedzić z waszymi małymi pociechami. Dalej podążajcie żółtym szlakiem ok. 100 metrów asfaltem, a następnie skręćcie w prawo, w szutrową ścieżkę. Tu do żółtego szlaku dołącza zielony i od tej chwili jest to wasz szlak do końca spaceru. Po kilkunastu minutach marszu dojdziecie do Centrum Informacyjnego Karkonoskiego Parku Narodowego. Warto zatrzymać się w nim na dłużej – pracownicy KPN oprowadzą po wnętrzach, ekspozycji oraz ogrodzie laboranta. Wyjdziecie stąd bogatsi o sporą dawkę wiedzy o Karkonoszach. Zielonym szlakiem przez las dojdziecie do ulicy Leśnej, a następnie Gimnazjalnej. Czeka Was ostre podejście i znajdziecie się przy Białym Jarze, skąd można udać się do centrum miasta (idąc w dół) albo do Karpacza Górnego (idąc w górę).